fredag 31 augusti 2012

Trelleborgsloppet

I lördags var det då dags för tävling igen. Denna gången var det Trelleborgsloppet på 10 km som stod på schemat.

Morgonen började bra med nybakta bullar från Frankes till frukost. Sen bytte vi om för Fanny och Liam skulle gå barnvagnsloppet med Tobbe. Så in med familjen i bilen och iväg för att hämta Tobbe.

När vi kom upp till Östervångsstadion insåg jag att jag glömt min klocka i Landskrona och där såg jag mitt försök till PB flyga iväg. Målet var nämnligen att springa under 45 min och utan klockan trodde jag det skulle bli svårt att hålla rätt tempo. Men det var bara att göra det bästa av situationen och försöka gå på känslan i kroppen istället.

Klockan 10 gick starten och även om jag kände att det var högt tempo i början på loppet ville jag trycka på för att komma bort från trängslen där bak i leden. Men efter ett tag lugnade det ner sig och jag hittade några andra löpare som höll samma trempo som mig och så flöt det första varvet på.
I början på andra varvet började det bli jobbigt och jag släppte av lite på tempot och "gruppen" gled ifrån mig sakta men säkert. Men ca 1.5 km in på det varvet kom det upp en tjej bakom mig som höll ett något högre tempo så när hon gled förbi tog jag rygg på henne och ökade tempot lite.
Efterytterliggare 1-1.5 km kändes benen lättare igen och jag ökade farten och gled iväg. När 8 km skylten passerades fanns det ingen återvändo och tempot ökades ytterliggare och med ca 500 meter kvar ökade jag lite till och sista 100 gav jag allt och in i mål.

Jag missade att det fanns en klocka på scenen och eftersom jag inte hade någon på mig visste jag inte vad min sluttid blev. Men jag fick syn på kille som sprang i mål bakom mig och frågade honom vad hans tid blev. Han tog fram klockan och klicka fram sin tid 42:33... Jag fick titta två gånger för att tro men visst stod den på 42.33!!!
Sen kom resultaten upp på en tavla och mycket riktigt min sluttid var 42:31 min :D

Så med ett nytt PB och en medalj till hade jag en mycket trevlig Mikaelifestival :D

1 kommentar:

  1. Inte en meter sedan Trelleborgsloppet? Har du blivit en soffpotatis??

    SvaraRadera