onsdag 1 augusti 2012

Intervaller på bana

Efter jobb idag körde jag till Gullstrandsskolan och löparbanorna som ligger bredvid. Dagens pass bestod av:
2 km Uppjogg
4x100 m Stegringslopp
5x1 km Intervaller med 200 m joggvila
2 km Nedjogg

Uppjoggen gick lugnt och fint, stegringsloppen är jobbiga men sköna...
Väl dags för intervaller gick jag med facit i hand ut lite hårt första kilometern, tiden blev 3:56 och jag fick titta på klockan mer än en gång för att tro på det... De följande intervallerna blev lite lugnare men fortfarande i ett mycket högre tempo än jag trodde jag klarade av. Tiderna kommer här:

1. 3:56 min
2. 4:10 min
3. 4:09 min
4. 4:14 min
5. 4:07 min

Summa summarum är jag mycket nöjd även med dagens pass. De senaste dagarnas resultat har gjort att jag bestämt mig för att satsa på en tid under 45 min på Trellebrogsloppet den 25 aug. En tid som onekligen känns realistisk för tilfället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar