onsdag 1 augusti 2012

Långrunda

I söndags sprang jag en långrunda i Trelleborg på 20.5 km, nästan en halvmara med andra ord. Jag gick ut i ett lagom tempo som jag tänkte hålla hela vägen om det gick.
Efter ca 5 km visade klockan 23:47 vilket endast är 2-3 sekunder över 1:40:00 tempo.. Vid nästa "markering" 10 km visade klockan 47 och någonting vilket är under 1:40 tempo. Vad klockan visade vid 15 km kommer jag inte ihåg men det var också där under 1:40 tempo. Väl hemma stannade klockan på 1:36:07 vilket hade gett en ungefärlig sluttid på 1:38:30.

Att jag kunde springa på denna tiden efter två veckor med över 50 km löpning var minst sagt överraskande men mycket trevligt :) Nu ser jag ännu mer fram emot halvmaran nästa helg i Malmö. Så får vi se vad kroppen klarar av då, det är ju bröllop dagen innan...

Kan även meddela att nu är det slut med gotterier fram till halvmaran. Nu ska kroppen formtoppas de sista två veckorna :)


Igår tisdag sprang jag 7.5 km på 34.55 min och då tog jag det lugnt sista 1.5 km :) Fick även se ett vackert skådespel över sundet igår när blixtarna slog ner och mullret svepte över mig, älskar åskväder :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar