torsdag 9 augusti 2012

Sista passet

När jag kom hem från jobb idag snörade jag om till träningskläderna. Det var dags för sista passet inför loppet på lördag.

Idag var det 3.5 km som gällde och tiden var inte av intresse utan det skulle gå lugnt och fint. Som avslutning körde jag 3x100 meter stegringslopp.
Exita fick till hennes stora glädje följa med idag och hon var som vanligt jätteduktig. Däremot har hon stora problem med stegringsloppen. Hon förstår inte alls vad det är som händer utan skäller och blockerar vägen, allmänt jobbig med andra ord :)

Benen känndes som tur var lätta och känslan inför lördag är bra. Ser verkligen fram emot att få springa ett lopp där det gäller att få ut allt och inte bara köra på med träningen här hemma.
Tiden idag blev 17.18 minuter (4:56 min/km). Så det var lagom fart för dagen.

Nästa gång jag skriver kommer jag ha ett nytt PB på en halvmara :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar