fredag 17 augusti 2012

Fredag - Distans

Idag har jag och Exita sprungit 10.3 km. Benen känndes tunga igen efter onsdagens pass. Men det gick ändå bra. Målet var att springa under 48 minuter och sluttiden blev 48:03 min (4:40 min/km).
Detta får jag anse vara okej med tanke på att benen var lite tunga emellanåt plus att Exita är lite ur form (PMS) och försökte sänka tempot ibland.

De senaste dagarna har jag även pratat lite med Fanny om att boka in ytterliggare lopp. Det första är den 22 september då Skanör-Falsterbo har sina tävlingar över 5- och 10 km samt en halvmara. Jag kommer springa 10 km eller halvmaran beroende på om Jimmy är sugen på att hänga med eller ej.
Utöver detta kommer jag även med stor sannolikhet springa Göteborgsvarvet nästa år. Det loppet är endast två veckor innan Sthlm maran och kommer isåfall att genomföras som ett träningspass och inte som en "tävling".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar