torsdag 25 april 2013

Måndag - Distans

Idag var det dags. När Fanny kom hem efter att ha lämnat Liam på dagis snörade jag på mig de nya skorna och stack iväg. Vi höll et lite högre tempo än det var tänkt p.g.a. et möte i stan kl 1030.
Skorna kändes fortfarande bra. Dom kär nog lite stummare ände förra skorna men det passar mig bra. Jag vill att musklerna i fötterna ska få jobba lite dom med :)

En bit in på rundan var det dags att släppa loss Exita, inget konstigt med det. Efter en liten stund såg jag en hare som satt ganska nära vägkanten men det är inte heller första gången det händer och Exita har aldrig brytt sig. Men den här haren var nog lite kaxig för han satt kvar och väntade in oss. När vi kom nära måste han ha sagt något till Exita för hon fick spel och for efter honom. Först verkade han tro att Exita bara skojade för han började bara halvspringa lite lätt. Men han fick snart på det klara för sig att han hade att göra med en pms hund och satte full fart mot horisonten.
Exita fortsatte efter honom och utgången verkade oviss. 6-800 m senare verkade jakten vara över och jag kunde inte se om hon fått tag i haren eller ej. Vad jag visste var att jag inte hade varken tid eller lust att släpa hem och flå den jäkeln.
Exita kom lunkandes tillbaka och till min lättnad var där inget blod runt munnen på henne. Efter en tillsägning och ha blivit kopplade fortsatte vi rundan hem i mina nya skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar