söndag 21 april 2013

Lördag - Långpass

Idag stod ett nytt långpass på schemat och denna dagen var det långt. Sträckan mätte hela 25 km, nytt rekord igen.
Började med en lätt frukost eftersom vi skulle iväg tidigt. När väl allt var fixat för att ge sig av drog jag på mig löpjackan och mössa o vantar. Dom släpper jag inte än... 2 timmar och 8 minuter senare var vi hemma igen. Då hade vi sprungit två olika varv som totalt blev 25 km.
Meningen med två varv var att springa förbi huset en gång och få en chans att dricka lite vatten. Dels för att kroppen behöver det men även för att vänja kroppen vid att dricka under löpningen. A och O för att klara maran så bra som möjligt.

Tiden gav en snittfart på 5.06 min/km. Den tiden var klart över förväntan. Ett tempo som skulle ge en marathontid på 3:35:13. Men då finns det olika faktorer att tänka på i jämförelsen. T.ex. att benen kändes sega när jag gav mig iväg å andra sidan ska jag springa 17 km till... Hur detta kommer att påverka den 1 juni har jag ingen aning om men det kommer att bli skitkul oavsett :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar