lördag 13 april 2013

Lördag - Långdistans

Idag var det så dags att springa över två mil igen, närmare bestämt stod det 21 km på schemat.

Om tempot var lågt i torsdags blev det ännu lägre idag. Kände redan från början att benen var stela så för att inte få ett helvete sista kilometrarna gick jag ut väldigt lugnt. Men efter en stund mjuknade benen och jag kunde öka farten lite. Efter det lunkade vi på i ett lugnt fint tempo och tankarna kunde skena iväg.
Enligt schemat skulle jag öka farten mellan 15-20 km och det försökte jag göra. Nu var större delen av den sträckan uppförsbacke men jag tyckte ändå att det gick ganska bra plus att benen svarade helt okej.
När vi passerat ca 20 km slog vi av på farten och småjoggade sista biten hem med vinden i ryggen, skönt.

När jag senare mätte upp rundan på jogg.se visade det sig att vi idag sprang 21.19 km vilket är nytt rekord med ca 100 m!!! Stockholm here I come :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar