söndag 21 april 2013

Löplabbet

I fredags åkte jag och familjen in till Helsingborg för att handla nya skor vars syfte är att bära mig igenom Stockholm Marathon. Löplabbet känns som det självklara valet. En butik av löpare för löpare. Alla som jobbar där är själva löpare och vet vad det handlar om. Sen visade det sig dessutom att jag kände killen som jobbade där, Jens.

Först kollade vi mitt fotvalv med en spegellåda och sen gjorde vi ett test på löpband för att kolla mitt löpsteg. Fotvalvet var normalt och mitt löpsteg var bra. Jag håller fotleden rakt genom hela steget när jag springer, vinklar ut framfötterna lite men det är inga fara. Därefter tog Jens fram lite olika skor. De flesta satt lite tajt då jag har lite breda fötter. Men sen hittade han en sko som satt kanon.

Mizuno Wave Rider 16

Priset för dessa var 1500:- Men Jens gav mig 10% och sen hade jag ett presentkort på 750:- så jag behövde bara betala 600:-, strålande :)

Så Löplabbet rekommenderas för att handla löparskor. T.o.m. Fanny blev sugen på att åka in och handla skor när hon ska sätta fart igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar