lördag 26 maj 2012

Snabbdistans

Idag har varit en dag fylld med olika saker att göra. Så dagens löppass trycktes in i schemat kl 0730 :) Så efter uppstigning blev det en banan och en näve vindruvor plus två klunkar vatten. Med det i magen begav jag mig ut på 7.5 km snabbdistans.
Tempot var satt till tävlingsfart 4:55-5:05 min/km. Vi (Exita var med) träffade Mats redan efter några hundra meter då var han ute och cyklade med Aiko så vi var inte dom enda flitiga i byn. Men det blev ingen längre konversation för vi var tvungna att springa vidare.

Vi höll ett ganska bra tempo och efter någon kilometer förmodade jag att vi höll högre tempo än 5:00. När vi kom upp för Rönnebergabacken visade kl strax över 19 minuter. Då hade vi sprungit lite mer än 4 km och de sista kilometrarna är lättsprungna så det var en mycket bra tid på G. Efter backen kopplade jag Exita och ökade farten lite. Det var inte Exita nöjd med. Hon brukar alltid ligga framför mig men nu kom hon på efterkälken och "tog vindskydd" bakom mig (Enligt hennes version av saken, dock blåste det inget alls idag...)

När vi kom hem stannade jag klockan som då visade 34.12 vilket ger snittiden 4.34! Jag är nöjd. Så nu är det bara att ladda om inför morgondagens distanspass.

Men nu håller vi kväll efter en händelserik dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar