torsdag 10 maj 2012

Intervaller

Idag är det intervaller på schemat. Tyvärr kan jag inte säga att jag var speciellt sugen på att springa. Benen kändes tunga och jag var seg, inga bra förutsättningar. Men när Fanny kom hem från stallet var det bara att svida om till löparkläderna och koppla Exita och bege sig ut.
Vädret var helt okej mulet men skön temperatur, lite kvavt dock. Efter några hundra meter försvann den trötta och sega känslan i kroppen och benen kändes mycket lättare.

Jag började med två km uppvärmning under vilka jag såg att getterna/bockarna kommit tillbaka och börjat sitt grönbete. Efter uppvärminingen körde jag tre stegringslopp på 80 meter med lugn tillbakagång. Exita har inte riktigt förstått syftet med dessa loppen och blir riktigt arg medans hon springer med och skäller ut mig...
När stegringsloppen var klara sprang jag 4x5 minuters intervaller med 2 minuters vila emellan. Tempot var angivet till 4.55-5.15 men jag tror jag låg runt 4.40 ungefär. Därefter blev det tre lugna kilometrar hem. Det kändes i benen att det gick undan idag men tröttast var nog Exita som även var med Fanny i stallet. Eftersom Fanny glömde att vi skulle springa så hade hon cyklat en extrarunda med Exita som var riktigt trött när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar