tisdag 8 maj 2012

Distans

Idag stod det distans på schemat med följande kommentar:
10km behaglig fart från 5:30 - 6:30 min/km. Lyssna på kroppen och låt dagsformen bestämma.

Det passar mig perfekt då benen känns lite tunga sen i söndags då jag sprang 12 km varav nio lugna och sista tre i 4:40 tempo.
Det började dock inte bra idag. När jag skulle hämta mina kläder insåg jag att jag glömde hänga upp dom på tork igår så dom låg fortfarande kvar i tvättmaskinen. Så det blev till att dra på sig vanliga träningsbyxor och en vanlig tröja. Bara bomullskläder och ingen andningsförmåga... Men det var ju ett lugnt pass på schemat och inget regn. Dagens höjdpunkt var dock att mjölkbonden i Gluggstorp släppt ut sina kor på bete även om det förde tankarna tillbaka på sommarens avåkning på E6:an...
Ska se om jag inte kan ta med någon kamera på löpturerna i framtiden så jag dela med mig av landets vyer. Det är t.ex. helt underbart att springa fram på en grusväg mellan två rapsfält :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar