torsdag 24 maj 2012

Kvällsintervaller

Jag har varit ledig från jobb två dagar nu och det har gett två nya löprundor. Gårdagens var en kompensationsrunda för att det inte blev någon i tisdags. Den blev inte mer än 6 km för att det är intervallträning idag. Tack vare det så fina vädret kom jag inte iväg förräns halv sju men då var det fortfarande varmt och gott. Välkommen sommaren.

Ca 1.5 km Uppjogg, 7m 30s.
3 Stegringslopp på 100 m med lugn tillbakagång.
5x5 min intervaller med 2 min joggvila. Angivet tempo 4:50-5:05 min/km. På dom 33 min blev snitttempot 4.46 min/km vilket är under det givna tempot så det gick undan idag :)
Ca 1.2 km nerjogg 7 min.

Som en kul parentes kan det angivna snittempot för intervallerna på 4:50-5:05 jämföras med snittiden för hela rundan som blev fina 4:54 min/km. Rundan blev totalt 9.67 km så 330 meter till i samma tempo ger en sluttid på 49 minuter vilket ger 1 minuts marginal till mitt nuvarande mål :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar