lördag 19 januari 2013

Veckans sista

I förmiddags tog jag och Exita oss ut på det sista passet denna veckan. Exita var otålig när jag bytte om. Väl iväg hade hon bra fart från början till slut, till skillnad från mig. Veckans bravader kändes i benen och det blev ett makligt tempo för mig medans hon for fram och tillbaka över de snötäckta fälten. Det är inte utan att man längtar lite till kvällspassen i sommar när man kan springa i bar överkropp

Rundan blev strax över tio kilometer och tog nästan 53 min. Inget jättetempo direkt men det var inte oväntat. Nu blir nästa vecka lugnare. Det kommer bli tre pass på vardera ca 10 km så får kroppen en chans att återhämta sig lite.
Intervallpassen får vänta tills det blir lite varmare så att jag slipper för mycket kall luft i lungorna.

Ha en trevlig lördagskväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar