onsdag 16 januari 2013

Kort distans

Idag när jag och Exita hade lämnat Liam på dagis for jag runt i huset och samlade på mig kläder till en kortare runda. När jag fått på mig kläderna så gav vi oss iväg på en 7.5 km runda i 15 minusgrader.
Händerna tog mycket stryk i början och blev rejält kalla men efterhand som kroppen blev varm kunde även händerna få lite varmt blod i sig och dom tinade upp ganska bra.
I övrigt kändes det inte så farligt att springa i kylan, förmodar att det är ett gott betyg till kläderna jag köpt.

Rundans höjdpunkt var när vi kom bort från landsvägen och jag skulle koppla loss Exita. Efter att ha stannat och satt sig ner kopplade jag loss henne och när jag sa till henne "Hopp lek" gav hon iväg något som nog bäst kan beskrivas som ett mellanting av ylning och skrik när hon for iväg ut i snön :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar