fredag 11 januari 2013

Distans

Idag när jag kom hem från jobb blev det ett snabbt ombyte och iväg med Exita för att hinna med en runda innan Liam skulle hämtas från dagis.
Valet föll på Tågarpsrundan fast medsols denna gången som är lite trevligare :)
Svaga vindar och strålande sol gjorde rundan mycket behaglig trots att termometern visade på 0 grader.
Kroppen som fått tre dagars vila efter den förra rundan kändes piggare än på länge och när det känns lätt att springa så springer ofta tankarna iväg också. Mycket handlade om Sthlm Maraton idag och om hur det kommer att kännas och vilket upplägg som kan vara smart. Men även lite mindre saker som att det börjar bli dags att köpa det där vätskebältet snart så jag kan börja vänja kroppen vid att ta emot vätska och lite gel när den egentligen jobbar med annat, multi tasking helt enkelt :)

Men nog om det för idag men det kommer nog att komma mer tankar om det framöver.
Tillbaks till löpningen. Som jag nämnt har kroppens känts tung och långsam den senaste tiden. Jag har också tyckt att jag har haft svårt att få till kvalitet på träningspassen de senaste två manderna (med undantag för Thailand) pga av kylan som inte passar mig alls.
Men idag lyckades jag för blott andra gången springa Tågarpsrundan (10,5 km) på under 50 minuter. Senast var den 25 september vilket var i samma veva som jag sprang milen på 42-43 minuter. Så jag har kanske inte tappat så mycket som jag trott trots allt?

Men nu ska jag hålla kväll och ladda om för två extra jobbdagar. Vilket nog gör att jag får stryka långrundan på söndag men förhoppningsvis är Liam snäll i helgen så släpper Fanny ut mig en mindre runda iaf ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar