tisdag 11 december 2012

Offpist

Ikväll har jag och Exita varit ute och sprungit en sväng. Vi började att springa mot kyrkan och tänkte sen följa en grusväg mot Säby. Den vägen är dock privat så jag visste inte i vilket skick den skulle vara.
När vi sprang in på den var den fylld med drivor. Men vi försökte ta oss in en bit på den ändå för att se hur det gick. Efter 50 meter ungefär fann vi hjulspår från en traktor som fick duga för mig så vi fortsatte. Men efter ytterliggaewr ca 500 meter vek hjulspåren ut på ett fält och vägen blev 50 cm djup offpist. Efter ytterliggare 10-20 steg fick det vara nog och vi vände tillbaka.

Det fick bli en runda över Rönneberga istället. Dom vägarna var i klart bättre skick men en aning hala. Längs med Rönnebergavägen funderade jag på om vi skulle förlänga rundan för det var riktigt kul att springa idag och benen kändes kanon. Men vetskapen om att det strax var sängdags för Tjabo och Fanny inte ätit ännu blev det att vända hemmåt istället.

Jag hoppas snön ligger kvar länge för rundor som den idag vill jag (och Exita) ha fler av. Exita lever nog lite i sjunde himlen just nu. Dom här rundorna när hon får springa fritt och leka i orörd snö på fälten är underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar