torsdag 7 juni 2012

Igång igen

Ingen tid för vila och ro eller jo, lite faktiskt. I lördags avslutade jag ju det första träningsprogrammet med ett mycket bra resultat. Men nu är det dags att träna inför halvmaran den 11 augusti. Egentligen skulle jag sprungit i måndags men jag tyckte att jag var värd en ledig dag plus att vi var i Danmark och kom inte hem förräns sen eftermiddag.

Men igår var det dags igen. Det blev ett intervallpass på totalt 8.5 km och det kändes rätt så bra i benen. Hade planerat en viss runda först men när jag kommit en bit på den så ångrade jag mig och bytte till Härslövsrundan istället. Det var dock ett litet misstag visade det sig. Tyckte det var alldeles för mycket upp och ner för att få ut det resultat jag vill av intervallträningen. Speciellt som det var långa intervaller idag, 2x10 min.

Upplägget för dagens pass såg ut som följer:

2 km uppjog
5x60 m stegringslopp
2x10 min intervaller med 3 minuters vila. Tempo 4:45-5:05
2 km nedjogg

Intervallerna blev lite sönderryckta av backarna men det kändes ändå rätt bra i benen och rundan tog 48:12 min (4:56 min/km)

Jobbar fortfarande på att få upp mitt träningschema. Återstår en del redigering för att få det snyggt och läsbart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar